Warning: Undefined array key "sharing_networks_networks_sorting" in /data/web/virtuals/290351/virtual/www/domains/mimokoleje.cz/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3904
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/web/virtuals/290351/virtual/www/domains/mimokoleje.cz/wp-content/plugins/monarch/monarch.php on line 3904
Představte si, že přijdete za Eliškou Junkovou s prosbou o radu. Co by vám tak asi řekla?
Jsou nějaké vlastnosti, které měla, které byste dokázali ve vaší situaci využít?
Jak by vás mohlo prostředí, ve kterém se pohybovala, inspirovat?
Jaký svůj produkt nebo službu byste s radostí nabídli Elišce Junkové?
Pro inspiraci pár slov o jejím životě
Eliška Junková
Ještě dnes se o ní mluví jako o nejlepší závodnici všech dob.
Eliška Junková vyhrála Velkou cenu Německa na Nürburgringu, byla vůbec první ženou, která vyhrála mezinárodní automobilový závod absolutně, a na Targa Florio, tehdy nejtěžším závodě na světě, dojela pátá, když dvě třetiny závodu vedla. Spolu se svým manželem Čeňkem Junkem tvořili nejrychlejší závodní pár na světě.
Jako jedna z prvních žen u nás složila Alžběta v roce 1921 řidičskou zkoušku a získala takzvaný „vůdčí list“. Jak tou dobou sama říkala, nebylo to snadné. „Každá řidička musela bojovat jak za motorismus, tak proti předsudkům, a to pak vždy vypadala trochu jako sufražetka.“
Eliška Junková byla nejen rychlá a krásná, ale taky chytrá. „Hned v dalším závodě jsem si jela pro další vítězství, ale Čeněk, který startoval jako poslední, předvedl jízdu na hranici možností a vyhrál. Dala jsem si záležet, abych byla první, kdo přispěchá s gratulací…“ Moc dobře věděla, jak na něj. A mnohokrát to přiznala, že se nikdy nezdráhala použít svůj šarm a ženské zbraně.
Jak se připravovala? „Když jsem poprvé vyjela na trať, uvědomila jsem si dvě věci: že je to vlastně můj první závod na okruhu a že musím vymyslet nějakou metodu, jak se náročnou trať naučit.“ Junková k tomu přistoupila svědomitě. Využila toho, že přijela na Sicílii o měsíc dřív než ostatní, začala od prvního dne jezdit, jednotlivé úseky tratě si kreslila a zapisovala, kilometr za kilometrem, celou si ji prošla pěšky, a když pak ostatní mužští soupeři přijeli a viděli, jakým tempem jede, okamžitě ji začali brát vážně.
Po tragické smrti manžela přestala závodit, ovšem zůstala ve světě motorů a rychlých kol. Zasadila se o vznik Masarykova okruhu v Brně. Pomáhala také firmě Baťa s vývojem pneumatik, v gumárenském průmyslu zůstala až do penze. Říká se, že právě ona vymyslela název Barum (složenina z počátečních písmen podniků, které se v Československu zabývaly výrobou gumárenských výrobků – Baťa, Rubena, Matador, Mitas.
Charakteristika a citace jsou z tohoto krásného článku: https://www.garaz.cz/…/eliska-junkova-krehka-zavodnice…
Více třeba zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Eli%C5%A1ka_Junkov%C3%A1
Jitka Štádlerová
Lektorka, mentorka, koučka.
Více než 20 let se profesně zabývá osobním rozvoje, nejvíce se zaměřuje na tématiku timemanagementu – na to, jak být spokojení a v pohodě a přitom si plnit své cíle i sny.
Miluje kreativitu, kterou považuje za styl života. Zaměřuje se nejen na to, jak ji rozvíjet a přicházet na nové nápady, ale jak přímo kreativitu žít.