🚩Představte si, že přijdete za Eliškou Junkovou s prosbou o radu. Co by vám tak asi řekla?
🚩 Jsou nějaké vlastnosti, které měla, které byste dokázali ve vaší situaci využít?
🚩 Jak by vás mohlo prostředí, ve kterém se pohybovala, inspirovat?
🚩 Jaký svůj produkt nebo službu byste s radostí nabídli Elišce Junkové?

Pro inspiraci pár slov o jejím životě
Eliška Junková

Ještě dnes se o ní mluví jako o nejlepší závodnici všech dob.
Eliška Junková vyhrála Velkou cenu Německa na Nürburgringu, byla vůbec první ženou, která vyhrála mezinárodní automobilový závod absolutně, a na Targa Florio, tehdy nejtěžším závodě na světě, dojela pátá, když dvě třetiny závodu vedla. Spolu se svým manželem Čeňkem Junkem tvořili nejrychlejší závodní pár na světě.
Jako jedna z prvních žen u nás složila Alžběta v roce 1921 řidičskou zkoušku a získala takzvaný „vůdčí list“. Jak tou dobou sama říkala, nebylo to snadné. „Každá řidička musela bojovat jak za motorismus, tak proti předsudkům, a to pak vždy vypadala trochu jako sufražetka.“

Eliška Junková byla nejen rychlá a krásná, ale taky chytrá. „Hned v dalším závodě jsem si jela pro další vítězství, ale Čeněk, který startoval jako poslední, předvedl jízdu na hranici možností a vyhrál. Dala jsem si záležet, abych byla první, kdo přispěchá s gratulací…“ Moc dobře věděla, jak na něj. A mnohokrát to přiznala, že se nikdy nezdráhala použít svůj šarm a ženské zbraně.

Jak se připravovala? „Když jsem poprvé vyjela na trať, uvědomila jsem si dvě věci: že je to vlastně můj první závod na okruhu a že musím vymyslet nějakou metodu, jak se náročnou trať naučit.“ Junková k tomu přistoupila svědomitě. Využila toho, že přijela na Sicílii o měsíc dřív než ostatní, začala od prvního dne jezdit, jednotlivé úseky tratě si kreslila a zapisovala, kilometr za kilometrem, celou si ji prošla pěšky, a když pak ostatní mužští soupeři přijeli a viděli, jakým tempem jede, okamžitě ji začali brát vážně.

Po tragické smrti manžela přestala závodit, ovšem zůstala ve světě motorů a rychlých kol. Zasadila se o vznik Masarykova okruhu v Brně. Pomáhala také firmě Baťa s vývojem pneumatik, v gumárenském průmyslu zůstala až do penze. Říká se, že právě ona vymyslela název Barum (složenina z počátečních písmen podniků, které se v Československu zabývaly výrobou gumárenských výrobků – Baťa, Rubena, Matador, Mitas.

Charakteristika a citace jsou z tohoto krásného článku: https://www.garaz.cz/…/eliska-junkova-krehka-zavodnice

Více třeba zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Eli%C5%A1ka_Junkov%C3%A1 

Jitka Štádlerová
Lektorka, mentorka, koučka.
Více než 20 let se profesně  zabývá osobním rozvoje, nejvíce se zaměřuje na tématiku timemanagementu – na to, jak být spokojení a v pohodě a přitom si plnit své cíle i sny. 
Miluje  kreativitu, kterou považuje za styl života. Zaměřuje se nejen na to,  jak ji rozvíjet a přicházet na nové nápady, ale jak přímo kreativitu žít.

www.jitkastadlerova.cz